Austria Evolutie personala & spirituala

Cel mai eficient si haios mail de follow-up in vanzari – numai bun pentru clientii care nu raspund defel!

06/08/2016

De cand am implinit 18 ani am lucrat in diferite domenii si m-am implicat in numeroase proiecte, dar este clar ca in vanzari m-am simtit ca pestele in apa. Indiferent de produsele vandute, mi-a placut faptul ca fiecare zi e altfel. Ai sansa clipa de clipa sa te dezvolti, sa inveti, sa explorimentezi si sa aduci rezultate. Din punctul meu de vedere, jobul perfect!

Dar, ce te faci cand dai de clienti dificili sau, si mai rau (din punctul meu de vedere), de clienti care nu raspund niciodata, care stii ca exista, dar sunt absolut invizibili?

In Austria lucrez la o firma care dezvolta ghiduri turistice mobile, pentru iOS si Android, si rolul meu in firma este sa dezvolt partea de B2B, cu alte cuvinte, sa fac parteneriate banoase cu firme la nivel mondial, dar cu focus principal pe zona DACH (Austria, Germania, Elvetia). Ce le vand eu este asa de science-fiction pentru multi clienti, incat dureaza uneori saptamani intregi sa vezi in ochii lor ca inteleg ca ar fi ceva “de viitor”, ceva ce e unic si nou pe piata. Mai ales pe piata conservatoare austriaca. Frustrant pentru mine, recunosc ca am momente cand nutresc dorinta de a vinde sosete, din acelea de le stie toata lumea, se pun pe picioare sa nu iti mai fie frig. Sau poate linguri de lemn, toti stim la ce folosesc 🙂

Am incercat de curand un nou tip de email de follow-up, ce se poate folosi doar dupa ce in prealabil au existat macar doua-trei incercari de contactare a persoanei “vanate”. Desi l-am trimis doar in cazuri de urgenta si la clienti esentiali, la care nu reuseam sub nici o forma sa ajung, uimitor, a crescut rata de raspuns cu 70%. Asa ca m-am hotarat sa il impartasesc cu voi, poate mai ajuta si pe altcineva in lumea asta mare 🙂

In plus, daca il analizezi din perspectiva NLP, are cateva elemente ce nu ar trebui niciodata folosite in vanzari, dar daca a functionat asa, atunci las la propria voastra latitudine cum doriti sa il personalizati.

In engleza suna mult mai bine, dar sa speram ca functioneaza si varianta mioritica:

“Buna ziua…,

Am incercat de cateva ori sa va contactez pentru a discuta despre o idee inovatoare de colaborare intre x si y (numele celor doua firme).

Stiu ca nu este intotdeauna o prioritate in a reactiona la emailuri de vanzari, de aceea doresc sa va usurez raspunsul. Alegeti o singura cifra.

1. Sunt interesat, hai sa gasim 15 minute sa discutam.

2. Sunt interesat, dar acum nu este o perioada favorabila. Contacteaza-ma in 1-2 luni.

3. Nu sunt sigur ca stiu despre ce e vorba, trimite informatii suplimentare.

4. Nu sunt persoana potrivita. Te rog contacteaz-o/l pe x.

5. Cunosc firma si serviciile, dar nu suntem interesati de aceste servicii/solutii acum.

In cazul #4, atunci voi lua direct legatura cu persoana recomandata.

Multumesc pentru efortul de a raspunde la acest email!

Nume

Las mai jos si varianta in engleza, care este mult mai catchy.

“Hi ….,

Hoping for a minute of your time to get some feedback. I’ve reached out a few times so far to discuss about an out-of-the-box idea between …. and tripwolf, the market leader in DACH for mobile travel guides.

I know it’s not always convenient to reply to a sales inquiry, so I wanted to make the response as painless as possible. Please reply with a single digit if applicable:

1. I am interested, let’s find 15 minutes to connect.

2. I am interested, but now is not a good time to talk. Check back in 1 month.

3. I am not sure what you’re talking about, send literature.

4. I am not the right person. Please reach out to ______ for a discussion.

5. I am familiar with tripwolf, but we are not interested in exploring this type of solution right now.

In the case of #4, I will follow up with your recommended contact.

Thanks for making the effort to respond!
Alina

“Nimanui nu ii pasa de ceea ce stii;

le pasa de ceea ce faci cu ceea ce stii.”

Autor anonim

Sursa foto

Jules Verne: 16 citate atent selectate!
Tu. Tu. Tu si iarasi tu. Despre secretul fericirii, regasit la Anthony Robbins si Dr. Eric Thomas

Nu sunt comentarii

Parerea ta conteaza

Articole recomandate